משחקים: סבב צהריים

זמלאגן / ערן מולוט

צמוד ככל הניתן לאופק האירועים של חור שחור מזדקן סובבת תחנת מסחר הזמן. מכל זמני האימפריום הגלאקטי ומעבר לו, דרך שערי הזמן הקבועים בקומותיה השונות ובאופן עצמאי, מגיעים סוחרים, תיירים, שגרירים ופוליטיקאים על מנת לסחור, לפגוש ולשוחח זה עם זה מבעד לזמנים השונים. צוות התחנה המתחלף נאלץ להתמודד יום-יום עם התוהו של ניהול התחנה וההתמודדות עם באיה השונים. זה היה עוזר לצוות אם הוא היה מורכב מיותר מאדם אחד המבלה בה בזמנים שונים ובקומות שונות. זה גם היה עוזר אם הבוקר מחשב התחנה לא היה מדווח לו שמצאו אותו מת בחממה.

כל השחקנים ישחקו את איש צוות התחנה בזמנים שונים בחייו (ולכן בקומות שונות של התחנה) במהלך יום אחד, בו הוא מתמודד עם כך שהאימפריה עומדת להכריז מלחמה על עצמה בזמן שהוא מנסה לגלות מי רצח אותו ומתי בדיוק.

לרישום


הם לא נחמדים / חגי אלקיים

"אני והוא, וההוא, ועוד מאות, ואתה, וכל אלה שרע להם, מקופחים, וגם אלה שטוב להם ורוצים לעזור, ביחד אנחנו נצליח להגיע רחוק, ומשמה, מהמקום הגבוה ההוא, משם נילחם איתם."

סעדיה מרציאנו הציע לחבריו את השם "הפנתרים השחורים". שם מאיים, שהמסר שלו פשוט: לא נשתוק לכם יותר.

הם יצאו עם כאב שבא מהרחוב ומהלב. ומה שהתחיל כמחאה מקומית של קומץ נערים חסרי השכלה ועתיד התפרץ לרעידת אדמה ספונטנית, שזעזעה את החברה בישראל.

"או שהעוגה לכולם, או שלא תהיה עוגה!"

– מתוך סרטו של ניסים מוסק, "השמעת על הפנתרים השחורים?"

לרישום


לטאות קסומות נושפות אש בחדרים מתחת לאדמה / איתי אסף רייזמן-גרייף

יש משהו מוזר בעולם שאתם חיים בו.

מפלצות, אל-מתים, מקדשים קבורים ומגדלים מרחפים – זה לא מוזר; זה קסם.

זה הדברים הקטנים: איך קוסם מבלה שבע שנים בבית ספר לקוסמים כדי ללמוד להדליק אור קטן, אבל אחרי כמה שבועות קצרים הוא יכול לירות כדורי-אש. או איך חרבות בבטן כבר לא מפריעות ללוחם שלכם כמו פעם, ואפילו לפול מגובה עשרים מטר לא ממש מפריע לו… שלפעמים שבועות או חודשים טסים בלי שאתם שמים לב, אבל קרבות של כמה רגעים מרגישים כאילו הם נמתחים על שעות ארוכות; איך הגבעות בדרך לעיר הבירה, שפעם לא היה בהן שום דבר יותר מסוכן מזאב רעב, עכשיו מלאות מנטיקורות וטרולים…

יש משהו מוזר בעולם שאתם חיים בו; וכאשר הלילות שלכם מתמלאים בחלומות על נערים חיוורים ורזים, יושבים מסביב לשולחן מכוסה ספרים, מגלגלים עצמות עגולות ומדברים בשפה סתומה – אתם יוצאים למסע לפתור את התעלומה הזו אחת ולתמיד…

לרישום


חיפה האחרת / נורית קרני

משחק של תעלומה אורבנית ושוטטות עירונית

חיפה, צהרי יום שבת. מעט קווי אוטובוס נוסעים להם, במתכונת ימי המנדט העליזים. לחות עומדת באוויר ומצפה את כל אזור הנמל, העיר התחתית, בת גלים. השמש קופחת על הבתים והמבנים מימי הטמפלרים, התורכים, וערב רב של תקופות, צבעים ולכלוך. הגנים הבהאיים המוקפדים מביטים על כל זה במידה של סלחנות, ממרומי הכרמל, משתפלים עד למושבה הגרמנית בניחותא של שלאף שטונדה. ממגורות דגון, מבנה מלבני ענקי שניצב לו כקרע חומה, חוסמות נתיב עיר-ים, מנוקדות ביונים לכל גובהו ורוחבו, נאנקות מעומס של כשלושה מליון טון גרעיני תבואה, מנחה לאל הקדמון.

בבת אחת נשתתקה המיית רבבות היונים. שקט משונה השתרר על חיפה. כל היונים הפנו את ראשן מעלה אל קו הרכס, לכיוון בו ניצבו כשתי אצבעות מגדלי פנורמה, המשגיחים על הגנים. היכנשהו בכוכב הים, סטלה מאריס, איש צעיר נשא דברי שירה אל האוויר המזוהם.

ומי הבחין?

ברחובות העיר הוסיפו האוטובוסים לנסוע באין מפריע, כמו שום דבר לא קרה.

[הערה מנהלית: משחק זה יתחיל בשעה 15:00 ולא בשעה 14:00]

לרישום


In Vino Veritas / יותם בן משה (נכתב על-ידי ערן בזל)

בממוצע, האלכוהול מתחיל לתת את אותותיו כעשרים דקות לאחר צריכתו.

0.02 ריכוז אלכוהול בדם (רא״ד) ומעלה – אופוריה קלה, אובדן עכבות.
0.04 רא״ד ומעלה – תחושת חום, רוגע וביטחון. אופוריה. פגיעה קלה בזיכרון ובחשיבה, חוסר זהירות. התחזקות רגשות.
0.10 רא״ד ומעלה – פגיעה משמעותית בשיווי המשקל, בכושר הביטוי (עשוי להתבטא בקושי בהגייה), וביכולת הראייה והשמיעה. נפגעים גם שיקול הדעת, זמן התגובה והקואורדינציה.
0.13 רא״ד ומעלה – פגיעה חמורה ביכולת המטורית. טשטוש בראייה, חוסר שיווי משקל. האופוריה נחלשת, ומתחילה להופיע דיספוריה (חרדה, עצבנות).
0.20 רא״ד ומעלה – הדיספוריה מתגברת. תחושת בלבול וחוסר אוריינטציה. עשוי להיות צורך בעזרה בעמידה ובהליכה. עמעום תחושת הכאב. לעתים קרובות תופיע תחושת בחילה והקאות. רפלקס ההקאה נפגע, כך שהקאה עשויה להוביל לחנק. ישנו סיכוי גבוה שהשיכור לא יזכור את המתרחש בשלב זה מאוחר יותר.
0.30 רא״ד ומעלה – השיכור נעשה אפאתי לסביבתו, ועשוי להידרדר לחוסר הכרה.
0.40 רא״ד – כניסה לתרדמת, סכנת מוות עקב כשל נשימתי.

כמויות אלה אינן מדויקות – השפעת האלכוהול פחותה בקרב בני אדם שרגילים בצריכת אלכוהול, והם יכולים להגיע למצבים בהם אחוזי האלכוהול בדמם גבוהים הרבה יותר.

(המשחק בהשראת "צבאות אלמונים")

לרישום